Warning: is_file(): open_basedir restriction in effect. File(/src/Modules/Licenser.php) is not within the allowed path(s): (/home/smash/domains/hotsuits.pl:/tmp:/var/tmp:/home/smash/.tmp:/home/smash/.php:/usr/local/php:/opt/alt:/etc/pki) in /home/smash/domains/hotsuits.pl/public_html/wp-content/themes/hestia/vendor/codeinwp/themeisle-sdk/load.php on line 27
Czy kreatyna monohydrat pomaga zwiększyć beztłuszczową masę mięśniową? – HotSuit – rozgrzani sportem

Kreatyna jest popularnym i szeroko stosowanym suplementem dla sportowców i entuzjastów treningu siłowego, a niezliczone badania naukowe potwierdzają, że jest to jeden z najskuteczniejszych suplementów poprawiających siłę, szybkość i masę mięśniową. Jednak jednym z najczęstszych skutków ubocznych stosowania kreatyny jest przyrost masy ciała. Ale to niekoniecznie jest coś złego i nie jest to ten rodzaj przyrostu masy ciała, o którym możesz myśleć.

Czy kreatyna jest tucząca?

kreatyna monohydrat

W badaniach krótkoterminowych wykazano, że kreatyna monohydrat pomaga zwiększyć masę ciała, zwłaszcza przy stosowaniu treningu siłowego. Jest to prawdopodobnie spowodowane zatrzymywaniem wody w komórkach mięśniowych. W takim przypadku jest to dobry znak, ponieważ jest to wskaźnik zwiększonych zapasów kreatyny w mięśniach, co będzie prowadzić do zwiększonej wydajności.

W dłuższej perspektywie może dojść do przyrostu masy ciała w związku ze zwiększeniem beztłuszczowej masy mięśniowej. Utrzymanie maksymalnych zapasów kreatyny poprawia wydolność oraz regenerację, co poprawia jakość treningów, a w konsekwencji pomaga w przyroście masy mięśniowej.

Czy kreatyna pomaga zwiększyć beztłuszczową masę mięśniową?

W krótkim okresie czasu, waga uzyskana podczas suplementacji kreatyną nie będzie beztłuszczową masą mięśniową, ale retencją wody w komórce mięśniowej. Zasadniczo, obecność kreatyny w mięśniach pozwoli Ci wykonać więcej powtórzeń i zregenerować się szybciej, co prowadzi do beztłuszczowej masy mięśniowej w dłuższej perspektywie czasu.

Osoby, które łączą trening siłowy z suplementacją kreatyną mają tendencję do większego przyrostu większej masy mięśniowej niż osoby, które tego nie robią. Badania sugerują, że możliwe jest uzyskanie przyrostu masy ciała do 1,8 kg po 12 tygodniach treningu. Zasugerowano również, że masa w komórkach mięśniowych spowodowana zatrzymywaniem wody może być jednym ze sposobów kreatyny na zwiększenie beztłuszczowej masy mięśniowej. W teorii masa ta działa jak wyzwalacz dla serii reakcji metabolicznych, które prowadzą do zwiększonej syntezy białek mięśniowych.