Jak wiadomo chodząc na siłownię warto zadbać o odpowiednią suplementację. Odżywki na siłę są popularnym tematem we wszystkich sportach, nie tylko w przypadku siłowni. Stosując odpowiednie suplementy możemy poprawić nie tylko wydolność mięśni, ale również ich regenerację co jest równie istotne. Dzięki temu mięśnie są świeże i lepiej oraz szybciej reagują na zadane bodźce.

Jak bezpiecznie wybierać odżywki na siłę?

Po pierwsze należy zwrócić uwagę na skład i wybierać te, na które z pewnością nie mamy alergii. Drugim, lecz nie mniej ważnym aspektem są certyfikaty jakości. Zwracajmy uwagę, czy odżywki na siłę są dopuszczone do sprzedaży jako produkty spożywcze oraz czy są legalne. Jako przykład możemy podać EISD – jest to certyfikowana jakoś suplementów diety. Wprowadzony w 2018 przez Europejski Instytut Suplementów i Odżywek. 

Jakie suplementy wybrać?

odżywki na siłę
  • Kreatyna – jest najpopularniejsza wśród wszystkich odżywek na siłę. Z monohydratem na czele jest szeroko stosowany w wielu sportach, nie tylko w kulturystyce. Znajdziemy również jabłczan, który nie powoduje żadnych skutków ubocznych, do którego przeważnie zalicza się gromadzenie się wody podskórnej.
  • Arginina – powoduje zwiększenie tlenku azotu we krwi, dzięki czemu transport aminokwasów i glukozy do mięśni jest dużo lepszy. Zaleca się przyjmowanie go na 30 minut przed treningiem.
  • Beta – alanina – opóźnia uczucie zmęczenia i eliminuje kwas mlekowy z mięśni. Wykazuje również skłonności do naturalnego podwyższa produkcji testosteronu.