Biznes sezonowy jest trudny do prowadzenia. Bardzo dużo zależy od zewnętrznych czynników, a nie tylko od wiedzy i talentu biznesowego. Zazwyczaj opracowując biznes plan skupiamy się głównie na czynnikach ekonomicznych, jego zasięgu, czy innowacyjności.

To one w głównej mierze odpowiadają za powodzenie przedsięwzięcia. W biznesie sezonowym głównym czynnikiem decydującym o powodzeniu lub jego braku, jest pogoda. Dobra pogoda w sezonie to duża część sukcesu. Kolejnym ważnym aspektem jest lokalizacja takiego biznesu. W lecie budka z lodami będzie oblegana przy miejscach o największym ruchu turystycznym, a wypożyczalnia nart blisko stoku.

Są różne rodzaje biznesów sezonowych. Można prowadzić niewyspecjalizowany handel różnymi pamiątkami, czy bibelotami, można również pokusić się o prowadzenie wyspecjalizowanej działalności, nakierowanej na określoną grupę klientów. W lecie może to być sklep rowerowy, a w sezonie zimowym sklep narciarski. Ostatnie ciepłe lata pokazują, że prowadzenie działalności gospodarczej związanej z białym szaleństwem może być trudne.

Sezon zimowy w poprzednich latach uległ skróceniu. Jest mniej śniegu, a zimy są cieplejsze. Śnieg był właściwie tylko na stokach położonych w wyższych partiach gór. Dlatego też sklep narciarski w poprzednich sezonach był ryzykownym biznesem. Największe szanse na uniknięcie strat mieli ci, którzy swój asortyment dostosowywali do panującej pory roku. W lecie sprzedawali rowery, a w zimie sprzęt narciarski. Dywersyfikacja w tym przypadku dawała szansę na zysk przez cały rok.

Sklep narciarski: https://www.krakowsport.pl