Istnieje suplement, którego skuteczne działanie w zwiększaniu wydolności mięśniowej potwierdzają liczne badania, a jego przyjmowanie nie niesie ze sobą żadnych skutków ubocznych. Tym suplementem jest beta alanina – https://swiatsupli.pl/pl/75-beta-alanina, która wspólne z histydyną odpowiada za syntezę karnozyny.

Karnozyna i pH mięśni 

Intensywny i długotrwały wysiłek fizyczny może skutecznie doprowadzić do obniżenia pH mięśni szkieletowych. Do obniżenia poziomu pH dochodzi, kiedy we włóknach mięśniowych gromadzą się jony wodorowe. Proces ten kończy się powstawaniem kwasu mlekowego, który obniża wydolność i prowadzi do długotrwałego odczuwania przykrych konsekwencji długotrwałego wysiłku fizycznego w postaci zakwasów. Karnozyna, syntezowana jest z beta alaniny oraz histydyny i działa jako bufor, który skutecznie spowalnia proces odkładania się jonów wodorowych.

Znacząca poprawa wydolności

Z przeprowadzonych do tej pory badań naukowych jednoznacznie wynika, że zwiększenie obecności karnozyny w mięśniach skutecznie poprawia ich wydolność, jednocześnie przeciwdziałając powstawaniu zakwasów. Suplementacja karnozyny nie daje jednak żadnych rezultatów, ponieważ związek ten ulega po spożyciu procesowi hydrolizy i jest rozkładany. Efekty daje natomiast spożywanie beta alaniny, czyli jednego ze składników karnozyny.

Jak przyjmować beta alaninę?

Regularne przyjmowanie od 4 do 6 gramów suplementu przez okres przynajmniej dwóch tygodni daje już zauważalne efekty. Eksperci wskazują, że konieczna jest długotrwała suplementacja, a wraz z wydłużaniem się jej okresu, wzrasta ilość karnozyny w mięśniach. Ten wzrost jest wyraźnie zauważalny i może sięgnąć nawet 80 %.